Doi ani de vacanta(Opt zile prin România)-Ghii, măi Bator, ghii, măi sărace!

Ziua 3

Dupa cum spuneam in articolul anterior ultima oprire a zilei a doua a fost la Pesiunea Detunata de la marginea Abrudului. Abrudul este un orasel mic si saracut dar cafenea mai agitata la ora 8 dimineata ca in Abrud n-am mai vazut nicaieri. N-am facut poze aici ca era prea dimineata si vroiam sa beau o cafea ca apoi sa plecam la drum din nou. Totusi dupa ce am baut cafeaua am plecat sa cautam o covrigarie, placintarie, o ceva cu niste chestii calde si pufoase numai bune de mancat. N-am gasit nimic de acest gen dar pana la urma am scos aparatul si am facut cateva poze.

Si am gasit casa in care Horea si Closca au fost tinuti inainte de a fi dusi la Alba Iulia.

Casa in care Horea si Closca au fost detinuti.

Placa memoriala

Cum prea multe in Abrud nu ai de facut am plecat spre Buciumeni spre casa celebrei Fefeleaga din povestirea lui Agarbiceanu. In Ardeal este interesant ca se mai pastreaza acel aer de demult al satului romanesc desi la tot pasul este prezent actualul.

Manat de entuziasm am uitat in schimb sa fac o poza, cat de mica, casei in care a locuit Ion Agarbiceanu. Nu-i nimic totusi. E un motiv sa ma mai intorc in zona.

Cu gandul la sarmanul Bator si stapana lui am mai cuprins zona intr-o privire si am plecat din nou.

Va urma….

Lasă un comentariu

