Nesebar

Plecand in sudul Bulgariei nu puteam sa ratez sa imi fac macar o idee despre orasele din zona litoralului asa ca am facut o incursiune in Nesebar, in zona veche a orasului. Nesebarul se contureaza frumos inca de departe si imediat cum te apropii dai de o forfota de turisti, autocare, masini, destul de apriga.

Imediat dupa ce parchezi (3 leva/h) pleci sa vizitezi. Vestigii, case vechi, artizanat local, smochine, suveniruri totul se insiruie frumos dar si aglomerat. La poarta de intrare in orasul vechi un batran canta din cimpoi dar cu ochii era roata, probabil dupa politisti.

Cimpoier la poarta orasului vechi

Comercialul este prezent la tot pasul, de la suveniruri si artizanatul facut de batranele blajine care croseteaza la poarta, la terase si restaurante cu mai multe sau mai putine stele dar cu preturi sensibil mai ridicate decat in restul litoralului, dat fiind afluxul mare de turisti.

Artizanat

La capitolul locuri de mancat vreau sa cred ca am fost noi mai ghinionisti si ca am nimerit prost in ambele locatii unde ne-am oprit sa mancam sau sa bem o cafea. Prima locatie un restaurant cu iz rustic si vedere la golf dar cu niste chelneri usor plictisiti care se straduiau sa fie amabili desi se citea pe moaca lor de la o posta ca n-au chef. Am mancat un dejun frugal si am plecat rapid, in timp ce in spatele nostru, apatic si fals, se auzea “Sa mai veniti pe la noi!”. Dupa o lunga plimbare pe stradute ne-am oprit pentru o cafea la un alt restaurant, amplasat pe doua etaje, cu vedere pe partea opusa fata de primul resturant, adica spre golful cu port. Daca lucrurile pareau ok la inceput, dupa ce am primit meniurile nu ne-a mai bagat nimeni in seama decat in momentul in care ne-am ridicat sa plecam intrigati.

In rest vizita la Nesebar e placuta chiar si cu minusurile intampinate si cu afluxul mare de turisti. In Nessebar se poate ajunge daca am inteles bine si din Sunny Beach cu niste vaporase rapide, genul maxi taxi, care fac curse regulate.

Vanzatorii de diferite marafeturi iti atrag atentia incercand sa iti ghiceasca nationalitatea ca sa-si adapteze discursul in limba ta natala. Doar unul singur s-a prins, din a doua incercare, ca suntem romani, si ne-a poftit la dugheana lui intr-o romana surprinzator de buna.

Va voi lasa sa va delectati cu cele cateva imagini surprinse in Nesebar.

Lebada in golful Nesebarului

Stradute si vestigii

Turn de veghe

Sedinta foto de nunta pe malul golfului

Bunicuta artizana

Vedere cu restaurante terasate

Casele vechi ale Nessebarului

Case vechi si artizani

Turnul cu ceas

Biserica Hagia Sophia

Piateta

Biserica Ioan Botezatorul

Biserica Iisus Pantocrator

Moara de vant simbol al Nesebarului

Lasă un comentariu

