Craciun la marginea Imperiului

Porta Nigra in Trier

Porta Nigra in Trier (Photo credit: Wikipedia)

Stand la o discutie despre formule de adresare in limba germana cu ocazia diferitelor sarbatori, mi-am adus aminte de unul din cele mai de poveste Craciunuri petrecute vreodata.

Trier, in vestul Germaniei, care detine vestita Porta Nigra de la marginea Imperiului Roman este astazi un orasel pitoresc de provincie.

Am ajuns aici inainte de Craciun dar nu am avut prea mult timp sa colind strazile orasului.Nu cred ca mai e un secret pentru nimeni ca in vest agitatia scade pe masura ce se apropie

si atinge punctul culminant in seara de Ajun cand orice zgomot dispare sau mai auzi razlet pasii unui intarziat. Pe strazi se mai plimba doar vantul iar felinarele si luminitele strapung timid si delicat intunericul. Cum seara de de Ajun (Heiligabend ) se petrece in familie tot asa am petrecut-o si eu, intr-o familie mai numeroasa formata din prietenii si colegii cu care eram acolo. Atmosfera era romaneasca din cauza limbii vorbite, dar caracterul german al locului pusese oarecum stapanire si pe noi. A nins in noaptea de Ajun.

Dimineata a venit cu miros de vanilie si cozonac, cafea proaspata si ger. Obisnuit cu Romania, ma asteptam ca si aici sa gasesc forfota specifica zilelor de sarbatoare. Doar ca aici nu era nici tipenie. Strazile erau constiincios curatate de zapada dar casele, casele aratau de poveste ornate cu decoratiuni si cu cusme de omat.

Weihnachten 2010

Nu stiu cum o fi in Rovaniemi, dar aici am simtit prima data ca e posibil ca dupa un colt de casa sa apara un spiridus de al lui Mos Craciun sau chiar Mosul in persoana. A fost unul din momentele in care am simtit ca vreau sa merg la o biserica. Drept urmare, am ajuns la o catedrala si daca imi amintesc bine era catedrala Sf. Petru. Inauntru, putinii oameni cantau divin alaturi de preot. Am fost primiti cu zambetul pe buze de o doamna in varsta care ne-a intins fiecaruia carticelele cu cantece. Ne-am scuzat asa cum am putut ca nu stim germana asa ca ne-a aratat unde sa luam loc si sa asistam la slujba. O slujba, sau mesa, cum ii spune, care iti inspira sarbatoare si multa, multa liniste interioara.

English: Cathedral of Trier

Am stat pana la sfarsit dupa care am plecat la o scurta plimbare pe strazile pustii si inghetate. In toata plimbarea nu am intalnit decat o pereche – se grabeau zgribuliti spre un dejun intre prieteni sau in familie, imbracati destul de elegant.

Iar pe o straduta se auzea incet muzica dintr-un bar unde cativa greci sarbatoreau in stilul lor Craciunul.

2 gânduri despre „Craciun la marginea Imperiului

Lasă un comentariu

